جلسه مشترک مدیریت پسماند شهری شهرستانهای میاندوآب و مهاباد با حضور مسئولان و کارشناسان مدیریت پسماند شهری در فرمانداری میاندوآب برگزار شد

 
 
فرماندار میاندوآب: در دنیای امروزی از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می شود، محل دفن پسماند باید رغبت سرمایه گذران را برای کار و استفاده از این طلای کثیف برای تولید کودهای آلی، کمپوست ، برق و ... بر انگیزد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میاندوآب، مهدی قهرمانی فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب در جلسه کارگروه مدیریت پسماند که با حضورجمعی از مسئولان و کارشناسان استانی و شهرستانی تشکیل شد گفت: هر چه سریعتر باید مطالعات تعیین محل مشترک دفع پسماند مابین دو شهرستان انجام و به پایان برسد و فرقی هم ندارد این محل در حوزه کدام شهرستان باشد.

فرماندار میاندوآب با تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی در مکان یابی طرح، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی از شهرداری، فرمانداری و ادارات مرتبط دو شهرستان برای بررسی و مکان یابی سایت زباله تشکیل شود و نباید بیش از این در اجرای این طرح تعلل ایجاد شود.
قهرمانی ادامه داد: برای اینکه جلوی یکسری مسائل را بگیریم گزینه سایت تلخاب را کنار گذاشتیم و در مطالعه مکان جدید دفع بهداشتی پسماند هم باید تمام جوانب بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروزی از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می شود خاطرنشان کرد: باید به امر سرمایه گذاری در این زمینه نیز توجه ویژه ای داشت، محل دفن پسماند شهری باید به گونه ای باشد تا رغبت سرمایه گذران را برای کار و استفاده از  این طلای کثیف و تولید کودهای آلی، کمپوست ، برق و ... بر انگیزد.

فرماندار میاندوآب افزود: امیدواریم  تا 20 مرداد مهندسین مشاور سایت ترشکان را مطالعه و نظریه خود را کتباً به کارگروه مشترک دو شهرستان اعلام کند تا برای طی مراحل بعدی به کارگروه استانی ارسال گردد.

اسماعیل زعیم کارشناس خدمات شهری استانداری آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت:پسماند تنها معضل شهرستانی و یا استانی نیست بلکه این مشکل در تمام کشور وجود دارد و در این میان میاندوآب تنها شهر کشور است که زباله هایش در بالای کوه دفع می شود.

زعیم گفت: ایجاد سایت مشترک دفع بهداشتی پسماند بین شهرستانهای میاندوآب و مهاباد یک تصمیم کشوری است و بنابر این تصمیم علاوه بر این منطقه در 8 نقطه دیگر آذربایجان غربی هم سایت بهداشتی دفع زباله ایجاد خواهد شد و منطقه ای بودن محل دفع پسماند هم متعلق به تمام شهرهای و روستاهای دو شهرستان خواهدبود.

سکینه رستمی کارشناس مسئول اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم در این جلسه ضمن اعلام موافقت با محل پیشنهادی دفع پسماند مشترک دو شهرستان گفت: با توجه به اینکه محل پیشنهادی در فاصله 20 کیلومتر هر دو شهر قرار گرفته است و علاوه بر خاک نامرغوب برای کشاورزی مساحت خوبی نیز دارد، از نظر این اداره کل محل پیشنهادی مورد قبول است و انتظار داریم هر چه سریعتر مسئولان دو شهرستان کارهای محل جدید را انجام و برای کارگروه استانی ارسال نمایند.

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


کد امنیتی رفرش